מאחר וכל מטרתנו היא להגיש סיוע מיידי עד להגעת צוות רפואי מקצועי ומיומן, חשוב שנקדים להזעיק עזרה, כך יתקצר זמן הגעתה והעברת הנפגע לטיפול בידיים מקצועיות ומיומנות.
אל תהססו להזעיק עזרה ברגע בו הנכם מזהים מצב חירום רפואי, גם במקרה בו הנכם עדיין מתלבטים אם תוכלו להתמודד עם מצב זה לבדכם.
כבוגרי קורס עזרה-ראשונה, להבדיל מאנשים אחרים, תהיה לכם את היכולת לזהות ולטפל במצבי חירום רפואיים, לכן עדיף שאתם תתמקדו בבדיקת הנפגע והגשת הטיפול הרפואי ותטילו את משימת הזעקת העזרה על אדם אחר הנוכח בשטח, באם יש כזה כמובן.
השאלות שתדרשו לענות עליהם במהלך שיחת הטלפון:
הקפידו להמתין ולנתק את הטלפון רק לאחר שמוקדן מד"א מנתק, השתדלו לשלוח אדם שימתין לאמבולנס ברחוב או בנקודה בולטת ויכוון את הצוות הרפואי לנפגע בכדי לחסוך לאמבולנס זמן בחיפוש הכתובת.